Thailand part 1 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Wouter en Steffie - WaarBenJij.nu Thailand part 1 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Wouter en Steffie - WaarBenJij.nu

Thailand part 1

Door: Wouter & Steffie

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Steffie

17 November 2012 | Thailand, Hua Hin

Na onze avonturen in China was Hong Kong de volgende bestemming. Hong Kong is klein (qua oppervlakte), maar als je gewoon hele hoge gebouwen neerzet, kan je evengoed 7 miljoen mensen onderdak bieden. De skyline van Hong Kong vonden wij dan ook het meest indrukwekkende van de stad. We zijn er maar anderhalve dag geweest en hebben de meest toeristische 'highlights' gedaan: de Ferry pakken van Kowloon naar Hong Kong island, Victoria's peak beklimmen met de tram en te voet naar beneden en 's avonds de 'symphony of lights' en de nightmarket. De lokale spicy soep had Wouter beter niet kunnen bestellen. Jankend aan tafel, uitgelachen door de locals, medelijden van de locals (nog erger), toch stug dooreten natuurlijk, vervolgens als bonus een nachtje op de wc doorgebracht. Uiteraard niks van geleerd, we eten nog steeds alles extra spicy, maar zo erg als daar hebben we het niet meer gehad.

Na Hong Kong was Thailand aan de beurt en na een kort vluchtje stonden we al gauw in Bangkok. Hier maakten we snel kennis met onze nieuwe beste vriend: de 7-eleven. Bij deze topsupermarkt (24 uur per dag geopend) halen we dagelijks goedkoop ontbijt (zelf tosti's maken), bier, water, sapjes, snacks, ect. De eerste dag Bangkok hebben we ons vermaakt op en rond Khao San road, de tweede dag zijn we onder andere Steffie's bruidsmeisjes jurk gaan passen (ze is immers bruidsmeisje, foto's volgen na de bruiloft op 19 november) en langs Bovy geweest, de Thaise vriendin van Steffie die gaat trouwen. Daar hebben we onder andere het draaiboek voor de bruiloft doorgenomen dat zo om en nabij de 4000 pagina's beslaat. Bovy vertelde dat ze haar bruidsjurk in New York heeft gehaald en daarvoor 2 keer heen en weer heeft moeten vliegen vanuit Bangkok. We verwachten dus wel wat bijzonders de negentiende.

Na een paar dagen Bangkok zijn we naar Ko Phangan gegaan, waar we zeven dagen met onze luie reet op het strand hebben gelegen. Dit was ook datgene waar we aan toe waren en we hebben dus een superrelaxte tijd gehad daar. Het meest actieve dat we hebben gedaan zijn waarschijnlijk de potjes beachball aan strand (record 291 keer overslaan). Over deze 7 dagen valt dan ook vrij weinig te melden, behalve dan dat we naar de Full Moon Party zijn geweest en een boottripje om het eiland hebben gedaan. Om met de eerste te beginnen; De Full Moon Party is inmiddels uitgegroeit tot een gehypt iets. De muziek is matig tot extreem slecht, het publiek bestaat voor 75% uit dronken Engelsen en Amerikanen. Toch hebben we ons goed vermaakt, is het best leuk om eens meegemaakt te hebben en was de zonsopkomst rond 06:00 het hoogtepunt van de nacht. Een paar dagen later hebben we nog een boottripje om het eiland gemaakt. Deze trip duurde een uur of 7 en onze 160 kilo wegende Thaise kapitein / 'English speaking guide' (zie foto) heeft de volle 7 uur non stop joints staan roken. Door de hoge golven op deze dag hebben we niet bij alle plekken een stop gemaakt die genoemd stonden in de folder. Wel zijn we bij een waterval gestopt (loop naar de keuken, zet de kraan aan, en je ziet iets net zo spectaculairs als de waterval die wij hebben gezien) en zijn we ergens wezen snorkelen. Anyway, er was ook wodka aan boord plus de groep was gezellig, dus de trip was zeker geslaagd. Bovendien eindelijk iets meer van het eiland gezien behalve het strand.

Het tweede eiland waar we heen zijn gegaan is Ko Tao. Na 7 dagen van vrijwel niets doen wilden we nu iets actiever voor de dag komen. Voor zo'n 3 euro per dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar afgelegen baaitjes gereden om te snorkelen. Rijden met een scooter op Ko Tao is wel iets anders als met een Opel Astra over de A10 rijden. De plekken waar de wegen goed zijn is het extreem druk/chaotisch, waar het rustiger is, is het eigenlijk nauwelijks begaanbaar. Sommige wegen zijn zelfs lopend al nauwelijks te doen, maar met wat kunst- en vliegwerk hebben we het overleefd. Het snorkelen was trouwens echt mooi op Ko Tao, en een stuk goedkoper en minder stressvol dan duiken. Wellicht dat we dat later nog ergens gaan doen tijdens onze trip. We hebben ook nog een dag een kano gehuurd en vervolgens naar een eiland in de buurt gekanood. Hier was het toch wel heel erg fantastisch mooi (zie foto's) en even hadden we het idee dat we op het ultieme bountyeiland stonden. Toen 20 minuten laten honderden toeristen werden afgezet door diverse boten was dat gevoel overigens al gauw weer weg.

Na een kleine 2 weken eilandhoppen werd het weer tijd voor wat anders. Omdat we nog een paar dagen hadden voordat familie Steffie in Bangkok aankwam besloten we nog naar Khao Yai te gaan, een paar honderd kilometer van Bangkok. Het Green Leaf guesthouse bleek een goeie keus en we hebben een goeie tijd gehad daar met de familie + overige reizigers. De dag in het park was erg leuk, maar wel meer van hetzelfde als je het vergelijkt met vorige vakanties. Onder andere aapjes en slangen gezien, kleine trekking gedaan, een uitzichtpunt, een waterval, de olifanten lieten het afweten dit keer. We hebben het allemaal al wel eens gezien, we zijn te verwend vrees ik. Toch zouden we aanraden dit park te bezoeken wanneer je hiervoor de hebt tijd.

Tot zover Thailand deel 1. Volgende keer meer met onder andere de bruiloft!

• 17 November 2012 - 08:22

Bouke:

Hee Steffie en Wouter!
    Wat een leuk verhaal weer! En wat een prachtige foto's van het strand, jaloersmakend! Lekkere kapitein inderdaad... ben blij dat jullie die boottocht overleefd hebben ;) Ben benieuwd naar de bruiloft! Veel plezier ook met de familie! Liefs

• 17 November 2012 - 08:54

Sjeer:

Hei mijn lieve backpackers,
    Al weer 6 weken geleden, dat jullie vertrokken zijn. Zo te lezen bevalt het stukken beter in Thailand als
    Rusland en China. Geniet er maar lekker van. Stef, jij bent zeker blij dat je je zus en ma weer ziet.
    Wat een mooi helder water daar, zeker super om daar te snorkelen. xx pap

• 17 November 2012 - 10:12

Laurens:

Pittiger dan de mango chutney??!

• 17 November 2012 - 10:18

Astrid:

Lieve Wouter en Steffi,
    Heerlijk om weer een uitgebreid verhaal over jullie reis te lezen, ik heb er van genoten, de prachtige foto' s geven een indruk van alles wat jullie zien en meemaken!
    Ben benieuwd naar de foto's en verhaal over de thaise bruiloft! Veel plezier en geniet met de familie ,liefs Astrid

• 17 November 2012 - 11:38

Oma :

Lieve Steffie en Wouter,

wat een mooi reisverslag weer. Zo kom ik ook wat van de wereld te zien.
    gelukkig verloopt alles goed. Wat zal je blij zijn dat je de familie weer ziet.
    Hier verder alles goed en nog veel reisplezier.
    Veel liefs, oma xx

• 17 November 2012 - 18:04

Paul Knippels:

Hallo Wouter en Steffie,

Leuk dat ik jullie reisverslagen mag lezen.
    Herkenbaar van Thailand en Hongkong.

Heel veel plezier nog en ik lees met veel plezier en goed herinneringen aan Thailand en Hong Kong.

Groeten,

Paul

• 17 November 2012 - 21:54

Ankie:

Ha die Steffie en Wouter...weer met veel plezier en een glimlach jullie reisverhaal gelezen...en wat kwamen er mooie herinneringen aan onze eigen reis naar Thailand boven.....dat eiland waar jullie heen gekanood waren was dat Koh Ma ? Daar zijn Bouke en ik toen ook heen geweest...maar toen gelukkig geen bus toeristen haha !!!
    Zijn Ingrid Ninja en Luc inmiddels ook goed aangekomen? In elk geval veel plezier samen en een hele mooie dag toegewenst op de bruiloft !!! Leuk om een Thaise bruiloft mee te maken...ik verheug me al op de foto's !!
    Veel plezier....
    Dikke kus Ankie

• 18 November 2012 - 08:28

Hil En Freek:

Hi guys!
    Klinkt goed allemaal! De foto's kunnen we niet zo goed zien op de Iphone maar dat is maar goed ook want we zijn natuurlijk hartstikke jaloers ;)
    Geniet ervan en fijne dag morgen.
    Xx

• 18 November 2012 - 09:05

De Mof:

2 weken eilaandhopping met een stoned Kapitein, is wel wat anders dan bij 4 grad en motregen op het ij pontje te staan...Zijnt jullie in Hong Kong toevallig nog Nils tegen gekomen?

• 20 November 2012 - 10:48

Jan:

Krijg nu ook jullie reisverslag rechtstreeks. Anderen bij oma gelezen.
    Zo te zien amuseren jullie je goed.
    Cultureel met het aangename gemixt. Houen zo. Geniet er maar van.

Gr Jan

• 21 November 2012 - 08:20

Jos :

Ha Stef en

Gaan jullie nou nog iets echt avontuurlijks doen?
    Lijkt wel een Sporthuiscentrum vakantie met al die tripjes.
    Ik wil spannende verhalen over (bijtende) slangen, verdwalen in de jungle en kapotgestoken worden door wilde mosquitos, 5 dagen bergen beklimmen naar 4.780m en afzien..

Veel plezier en groet aan Ninja

Gr Jos

• 23 November 2012 - 08:55

Marleen:

Hi Steffie en Wouter,

In tegenstelling tot Jos vind ik jullie verhalen wel leuk hoor ;)
    Ondertussen is een groot deel van de afdeling jullie kant opgetroken en als ik de foto's zie snap ik wel waarom :) Erg aantrekkelijk allemaal!

Geniet ervan!

Groetjes Marleen